Checklista för ansökan om enskilt avlopp
Generellt
☐ Alla delar av ansökningsblanketten är ifyllda
☐ Karta med markerade vatten- och energibrunnar inom 200 meters radie från avloppsanläggningen finns bifogad
☐ Karta med hela avloppsanläggningen utritad, inkl ledningar, brunnar, reningsanordning och eventuell utsläppspunkt finns bifogad.
☐ Eventuellt servitut, om någon del av anläggningen är förlagd till annans mark, finns bifogad.
Vid infiltrationsanläggning
☐ Provgrop är grävd (behåll öppen tills den inspekterats av Bygg och Miljö)
☐ Inget inläckage av grundvatten har skett i provgropen och eventuell nederbörd rinner undan
☐ Perkolationstest är gjort och LTAR-värde finns angivet
Vid ansökan om att få återanvända befintlig slamavskiljare
☐ Täthetsprovning genomförd och intyg ifyllt
☐ Slamavskiljaren har tömts och är fotograferade invändigt
☐ Eventuella andra brunnar innan efterföljande rening (t.ex. fördelningsbrunnar) som ska återanvändas har tömts och är fotograferade
Vid minireningsverk
☐ Efterpoleringssteg angivet
Kontakt
0651-180 00
miljo@ljusdal.se
Dela denna sida: