Ljusdals kommun lanserar ny digital turistbroschyr

Mellanljusnans naturreservat

I samråd med Destination Järvsö, kommunens turistbyrå, har den tryckta versionen av turistbroschyren upphört till förmån av en mer hållbar produkt. Nytt inför sommaren är istället den första versionen av en ny digital turistbroschyr där både hitresta turister och den lokala besökaren kan hitta information.

- Det känns kul att få visa medborgarna den nya sidan. Det är dags för oss att visa upp, vara stolta över och belysa alla delar av kommunen, säger Linnéa Van Wagenen, chef på enheten för strategisk och hållbar utveckling.

På hemsidan kommer stort fokus att ligga på högkvalitativa bilder och information om bland annat boenden för turister i Ljusdals kommun, var det går att äta samt platser som finns att besöka.

Istället för den omfattande tryckta broschyren så kommer mindre trycksaker som exempelvis vykort ges till turister samt affischer delas ut till platser som har många besökare. Trycksakerna kommer innehålla länkar till den digitala broschyren för att locka besökare till den nya digitala satsningen. Genom att den är digital så kan uppdateringar göras snabbt och informationen hålls relevant, i motsats till en tryckt broschyr. Kommunikationen är inte bara för besökarna, utan även för de som bor i Ljusdals kommun.

-Detta är ett lyft för Ljusdals kommun och besöksnäringen, säger Amanda Sandahl, VD på Destination Järvsö. Vi hoppas den kommer inspirera många att ”hemestra”, hitta nya smultronställen i vår kommun och uppmuntra både besökare och invånare till härliga utflykter.