Meny
Sök

Samordningskansliet

Från och med v.33 finns ett samordningskansli i Ljusdal Energis lokaler på Hotellgatan 6D och drivs i samarbete mellan Länsstyrelsen i Gävleborg och Ljusdals kommun. Samordningskansliet fungerar som en central kontaktpunkt i efterarbetet efter branden och hanterar frågor kring bland annat tillträde till det brandskadade området.

Det arbetar för närvarande ca 10 personer på kansliet inom olika områden som ekonomi, juridik, kommunikation, samordning och administration. - Vårt uppdrag är att samordna det kvarvarande arbetet efter branden. Det innebär till exempel att in- och utpassering i det tillträdesskyddade området ska ske i samråd med oss säger Joel Isensköld från Länsstyrelsen Gävleborg och ansvarig för samordningskansliet.

- Vi välkomnar markägare och andra som är berörda av branden att besöka oss om man har frågor, behöver information eller bara vill prata med någon. Vi finns här för deras skull, säger Joel Isensköld.

Aktuellt läge

Kontakta oss

om trädsäkring, ersättning, fakturor, tillträde till brandområdet, mm.

Telefon:
072-226 70 55
(dygnet runt)

Öppettider
Hotellgatan 6D
Vecka 38 tis - tors
kl 10:00 - 15:00
Vecka 39 ons - tors
kl 10:00 - 15:00
V.40 och framåt: Endast förbokade möten

Stödtelefon

För dig som drabbades av bränderna, eller är orolig för någon drabbad.

Stödtelefon:
072-208 54 60 
Vardagar
kl. 08.00 - 17.00
Övrig tid, kontakta Vårdguiden på 1177.

Media/press

Presstelefon
072-46 99 946 Vardagar
kl 08:00 - 17:00

Ikon Facebook
Ikon Youtube
Ikon Facebook

Ljusdals kommun
827 80 Ljusdal

Växel: 0651-180 00
Fax: 0651-183 77

E-post: kommun@ljusdal.se
Org. nr: 212000-2320

Ikon Facebook
Ikon Youtube
Ikon Facebook

Ljusdals kommun
827 80 Ljusdal

Växel: 0651-180 00
Fax: 0651-183 77

E-post: kommun@ljusdal.se
Org. nr: 212000-2320