Nyckelfri hemtjänst
Vi vill att du ska känna dig trygg i ditt hem. Du som har hemtjänstinsatser, hemsjukvård och/eller trygghetstelefon får ett elektroniskt låssystem monterat på din dörr.
För dig som har hemtjänst eller larm innebär detta:
- Att hemtjänst och hemsjukvårdens personal inte behöver hantera nycklar när de besöker dig
- Du får snabbare hjälp då personalen inte behöver hämta nycklar, vilket ger dig en ökad trygghet
- Risken att nycklar hamnar i orätta händer försvinner
- En ökad säkerhet då besöken registreras i systemet och man vet vem som har varit hos dig
- Du får en ökad säkerhet då personalen öppnar med elektroniskt dörrlås då ingen obehörig kan påstå att de är från hemtjänsten och på så sätt ta sig in hos dig.
I vissa fall behövs det installeras ett elektroniskt låssystem för trapphusentré. Ljusdals kommun har inhämtat medgivande från fastighetsägare, hyresvärdar och bostadsrättsföreningar om medgivande till installation av portlås.
Nyckelfri hemtjänst är till för att säkerställa kvalitén/säkerheten vad gäller nyckelhantering.
Detta är kostnadsfritt för dig.
Servicetekniker kontaktar dig på telefon för att boka tid för montering av elektroniskt lås. Serviceteknikern är anställd av kommunen och legitimerar sig så att du kan vara säker på att det är rätt person.
Kontakt
Verksamhetschef äldreomsorg
Irene Ilonen
0651-76 14 79
irene.ilonen@ljusdal.se
Enhetschef handläggarenheten
Marie Jonsson
0651-182 78
marie.jonsson@ljusdal.se
Relaterade sidor
Dela denna sida: