torsdag 9 februari 2012
Till Startsida
Tillbaka

Så fungerar kommunstyrelsen

I varje kommun finns det en kommunstyrelse.
Dom ser till att kommunen sköter sitt arbete.

Kommunstyrelsen ska veta vad som händer i de olika nämnderna.
Det är de olika nämnderna du ska prata med om du vill ändra på någonting.

Nämndernas uppgift är att:

  • sköta sitt arbetsområde
  • lämna förslag till kommunfullmäktige
  • se till att kommunfullmäktiges beslut blir genomförda.
Publicerad: 2011-10-26 11.10
Tipsa en kompis
Ljusdals
Ljusdals kommunvapen
Kommun, 827 80 Ljusdal  |  Tfn: 0651-180 00, Fax: 0651-183 77  |  E-post: kommun@ljusdal.se  |  Org nr: 212000-2320  |  Om webbplatsen