Ljusdals kommun startsida
Kontakt  |  Karta  |  Väder  |  Anpassa  |  Översikt  |  A-Ö  |  English  | Lättläst
Torsdag 2 September 2010
  • Lättläst
Till Startsida
Utskriftsversion
Tillbaka

Lättläst om Ljusdals kommun

Här kan du läsa om Ljusdals kommun och hur den fungerar.

Klicka på länkarna till vänster för att läsa mer.

Ljusdals kommun ligger mitt i Sverige.

Här bor nästan 20 000 människor.

Kommunen har ansvar för bland annat:

  • förskola
  • anläggningar
  • hus
  • skolor
  • gator
  • parker
  • bibliotek
  • sjukvård
Publicerad: 2008-10-07 08.55
Ljusdals kommuns kommunvapen.
Ljusdals
Ljusdals kommunvapen
Kommun, 827 80 Ljusdal  |  Tfn: 0651-180 00, Fax: 0651-183 77  |  E-post: kommun@ljusdal.se  |  Org nr: 212000-2320  |  Om webbplatsen